כל מי שאי פעם ארגן כנס יכול להבין את האתגר הקיים בכך: הרצון להמציא מחדש את האירוע ולרתק את המוזמנים עומד בכל כנס ולשם כך צריך לשים לב לכל הפרטים ולדעת מה עובד ומה לא. אם שמתם את מבטחכם בשקופיות קחו בחשבון שמצגות אפשר לראות בכל מקום. כדי להשתמש בכנס כמנוע להצלחת העסק וקידומו, עליכם ללמוד מהשיעורים הבאים.

המיקום הוא אחד המשתתפים החשובים ביותר בכנס

אחד העקרונות היותר חשובים בעת חיפוש אחר מיקום לכנס הוא יצירתיות. כאשר מגיעים אנשי עסקים, משקיעים או עמיתים לכנס שלכם אתם רוצים לגרום להם לדבר והמיקום יכול להפוך לנושא לשיחה כאשר אתם חושבים באופן יצירתי. אל תחפשו דווקא אחר אולם או גן אירועים. פנו למחסנים, למוזאונים, ללופטים, לווילות או לכל מיני יעדים אשר אינם ידועים בהכרח באירוח כנסים. וכך תוכלו ליצור עניין, לספק נקודת מבט חדשנית ולשדר כי מדובר בעסק מתקדם ועכשווי.

צרו נקודות מפגש וחיבור אינטראקטיביות

רוב האשים יסדרו את מקומות הישיבה בכנס בשיטה המסורתית, כלומר בדומה לאצטדיון או הצגה. אנו מזמינים אתכם דווקא לסדר את מקומות הישיבה תוך מחשבה תחילה. מומלץ כי המוזמנים לכנס ישבו במקומות המאפשרים להם ליצור קשר עין ולפתח שיחות ספונטניות עם משתתפים אחרים. חשיבה זו אינה רק הופכת את האווירה בכנס ליותר רגועה ונינוחה אלא גם מאפשרת למשתתפים לשוחח האחד עם השני, לגרום להם להיות יותר מעורבים בשיחה ולהפוך את הלמידה ליותר דינמית ואינטראקטיבית.

שלבו פעילויות מגוונות

אם אתם רוצים שהכנס ייחרט בזיכרונם של המשתתפים עליכם להשתמש בשיטות ידועות לשיפור הזיכרון. אחת מהפופולריות ביניהן היא כזו הגורסת שתנועה ופעילות גופנית משפרות את יכולות הלמידה ואת כישורי הזיכרון. אל תלכו רק על האופציה המסורתית במהלכה המשתתפים נשארים ישובים כל הכנס ומנסים להשאיר את העיניים פקוחות. שלבו פעילויות מעניינות, כי סביר יותר להניח שאשים יזכרו את המידע שאתם מפיצים כשהם עסוקים. לכן חפשו דרכים מקוריות לדבר אל קהל היעד ושלבו בכנס פעילויות מהנות וחווייתיות בצורה יצירתית.

זכרו: פחות הוא יותר

בעולם המודרני זמן הוא מצרך יקר ולאף אחד מהמשתתפים של הכנס אין את הזמן המיותר לשבת בכנס ולהאזין להרצאות ומצגות ארוכות במיוחד. שיעורי בית בתחום יעידו כי ברוב הכנסים המשתתפים הרבה יותר מרוצים כשיש פחות "זמן במה". רבים מהמשתתפים מעדיפים להיות נוכחים בדיון אינטראקטיבי מאשר להישאר ישובים למשך שעה ארוכה אל מול מצגת. עליכם להבין שזו לא הכמות אלא האיכות. לכן עליכם להשקיע בתוכן איכותי, להזמין מנחים שלא ינאמו אלא ינהלו דיון ולוודא שהאירוע יהיה בעל ערך מוסף וכמה שיותר אינטימי.

לוח זמנים נוקשה – לא בבית ספרנו

חישבו על כך: אנשים התרעננו, התלבשו, פינו זמן והגיעו לכנס שלכם. הם אינם מחפשים לוח זמנים נוקשה, שעות על גבי שעות של הרצאות או נאומים ארוכים הכוללים מונחים לא מובנים. קחו בחשבון שעיקר הקשרים נרקמים דווקא בהפסקות כשלמשתתפים יש זמן חופשי. לכן תנו למשתתפים את האפשרות לבנות לעצמם את סדר היום במסגרת סדר היום שאתם יוצרים עבורם. צרו רגעים של זמן פנוי או של שיחות אחד על אחד עם מומחים ואל תפחדו להתנסות או ללכת בדרך מעט שונה ממה שכולם מכירים.

פנו לחברה מקצועית

כאשר ברצונכם להפיק כנס מקצועי מהשורה הראשונה, הצעד הטוב ביותר יהיה לפנות לחברה מקצועית בהפקת כנסים ואירועי חברה. חברה מקצועית ובעלת ניסיון תוכל לחשוב על רעיונות יצירתיים ביתר קלות, היא תוכל לסייע לכם לבחור מיקום, לחשוב על קונספט מנצח ובעיקר לעשות לכם המון סדר בדברים.

כנס יועצי המס 2017

שינוי גודל גופנים
ניגודיות